Gaziantep’e pazar kaçamağı

Pazar günü hepimiz için özel bir gündür, kahvaltı ve öğle yemeğini sevdiklerimizle keyifle geçirmek isteriz ve hatta İstanbul’a yakın yerlere kaçamaklar yaparız.

10 arkadaş pazar kaçamak hakkımızı Gaziantep’e yaptık, sabah gidip akşam dönecek şekilde uçak biletlerimizi biriken uçuş millerimizi kullanarak iki ay öncesinden ayarladık ve sonra yeme içme üzerine hayaller kurmaya eşten dosttan kebapçı önerileri sorgulamaya başladık:)

Şubat ayı Gaziantep için soğuk bir zamanlama ancak enerjisi bol bir seyahat olacağından umurumuzda değil:) Sabah erkenden vardık Antep’e, kahvaltımızı katmerle yapmak istiyoruz o nedenle Katmerci Zekeriya Usta ‘nın yolunu tuttuk, ara sokaklardan sora sora giderken karnımız zil çaldığı için mis gibi kokan bir fırından oldukça düşük bir fiyata koca bir kesekağıdı peynirli sigara böreği aldık, içindeki peynirin lezzeti o kadar güzel ki katmerciye gitmeden burda mı yesek diye de geçirmedik değil içimizden 🙂 Zekeriya Usta ara sokakta, salaş bir dükkanda, sokağa vardığımızda kuyruk olmuştu bile, hemen hemen herkes şehir dışından gelmiş, tabure masa oldukça sınırlı olduğundan kimi ayakta yiyor. Sıramızı bekledik ve kahvaltımızı bol fıstıklı tereyağlı kaymaklı atom enerjisi olan katmerle yaptık, grubun yarısı yiyemedi ağır geldi sabah sabah.

528184_426849887399645_650434551_n

Enerjileri tüketmek lazım, sırada kültür turumuz var. Bakırcılar çarşısı, baharatçılar çarşısı, eski ve dar Antep sokaklarını gezdik, fotoğraf çektik. Turumuzun amacı yeme içme olunca bir an önce öğle vakti gelsin diye can atıyor insan. Saat 12.00’yi zor ettik diyebilirim. Meşhur bir kebapçıya gittik ve seçmekte zorlandığımız kabap türlerinden siparişlerimizi verdik. Antep’e en son geldiğimde vejeteryan idim o nedenle ızgara sebzeden ibaretti yediğim, bu turun bende yarattığı heyecan bu nedenle diğerlerinden farklı. Simit kebap, fındık lahmacun, gavurdağı salatası ayrandan oluşan menüm lezizdi.

406355_426849984066302_472520403_n

550018_426850070732960_1437244283_n

Yemek sonrası Antep sokaklarını turlamaya devam ettik, Tahmis Kahvehanesinde menengiç kahvesi içtik, sonrasında alışveriş olayına başladık. Fıstık, kuru meyve, kurutulmuş patlıcan-biber-domates vb. almadan dönmek olmazdı. Hangi dükkana girseniz çerez tatmak serbest, bu özelliği çok seviyorum:) Alışverişin sonuna baklavacıları bırakmıştık ama hata etmişiz, saat 17:00’den sonra iyi baklava kalmıyor ve dükkanlarını kapatıp gidiyorlar. Mecburen öylesine bir dükkandan tatlılarımızı almak zorunda kaldık, aldıklarımızın İstanbul’dakilerden pek de farkı olmadığını sonradan görmüş olduk.

33962_426849940732973_1404812602_n

Günübirlik hızlandırılmış Gaziantep gezimizi bol kalori ile tamamlamış olduk:)

Öneri;

• En meşhur kebapçı yerine yerelde bilinirliği olan ve önerilmiş olan kebapçıları deneyin,
  • Baklava alışverişini sona bırakmayın, iyi baklavalar çabuk tükeniyor.
  • Tahmis Kahvehanesinde menengiç kahvesi eşliğinde dostlarla sohbet oldukça keyifli.